neděle 25. ledna 2009

Peklo zvané MHD!

Abych zvládl v pohodě cestování z letiště do školy a pak na kolej, hezky poctivě jsem si našel trasy v jejich "IDOSu" (pro zajímavost je tady http://aikataulut.ytv.fi/reittiopas/en/) a všechno si to vytiskl. Takže jsem neočekával žádné problémy ;) Automat dokonce bral papírové eura, tak i lístek jsem sehnal v pohodě. Přijel bus, nastoupil jsem a vydali jsme se na cestu. V busu první překvapení, žádná tabule s názvem příští stanice! Když jsme pak zastavili na zastávce a ani se neozvalo žádné hlášení, co to je za zastávku, tak jsem si začal říkat, že to bude veselé a začal poctivě sledovat zastávky na papíru a počítat je... Jenže jsme jeli nějak moc dlouho a furt nikde další zastávka. Tušil jsem už problém a pak při vystupovaní pár lidí jsem to poznal. Oni mají všechny zastávky pouze na znamení! Takže abych se dopočítal, kde jsem, bylo už pozdě, navíc jsem si těch zastávek ani nestíhal všímat. Pořád jsme byli někde na předměstí a na dálnici, a proto jsem to radši vzdal a rozhodl se jet do centra, kde to vyřeším snad snadněji...

V centru jsem strávil asi 10 min čuměním do mapy, ale nakonec jsem si našel spoj jen s jedním přestupem. Zpozoroval jsem od lidí ještě jednu podstatnou věc, autobus nestaví automaticky když vás vidí, ještě si ho musíte stopnout! Řidiči jsem zkusil říct, jestli by mi nemohl zastavit na přestup na bus 506, jenže to buď nevěděl nebo byl zrovna neochotný, tak je zabručel, že neví.. Rozložil jsem teda mapu a snažil se nepřejet místo, kde měl být přestup. Mimochodem v mapě nejsou zastávky, takže to taky není žádná sranda. Ale povedlo se mi to trefit a pak ten následující bus jel až ke škole, kde jsem to už podle lidí poznal, že jsme asi na místě :)

Ze školy to probíhalo podobně, navíc jsem si nechal několik busů ujet, protože to zase bylo trošku jinak. Mnou nalezený autobus jezdil jen jednou za hodinu a to se mi fakt nechtělo čekat. Jezdily tam ještě autobusy nějaké jiné dopravní společnosti a nedokázal jsem z map ve finštině zjistit, jestli mi na to platí můj lístek. Ale platil :) Přestup jsem dokázal poznat a pak jsem celkem dlouho čekal na další linku. Snažil jsem se zjistit, kdy pojede, ale to jsem proště na těch tabulích nenašel. Úspěšně jsem trefil výstupní zastávku a po lehkém bloudění našel i kancelář a ubytoval se!

1 komentář:

  1. He, no holt MHD je u nas asi fakt dobra... Co si ale pamatuju kdyz jsem ja jel z Espaa do Helsinek, tak to bylo myslim v pohode a mozna i zastavky hlasili nejakym zpusobem :)

    OdpovědětVymazat